sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Palaprojekti: liivit ja talvihame

Ostin muutama vuosi sitten Eurokankaasta "ihan normaalihintaisen" huovutetun kankaan, koska materiaali oli vaan niin ihastuttava. Siinä on käsintehdyn materiaalin tuntua, ja se on minun tyyliseni, ja värikin natsaa. Ostin kangasta takkia varten kaksi metriä, ja ylimääräistä palaahan siitä sitten jäi muihin projekteihin. Takki ei lämpöä huokuvasta ulkonäöstään huolimatta ole mikään "pakkastakki". Se on paremminkin juuri näille keleille sopiva välikausitakki, otankin sen ensi viikolla taas käyttöön.

Huovutettu kangas 19.90/metri, yhteensä 39,80 euroa. Vuorikangas Eurokankaan kassitarjous 0,50/ metri. Duffelikiinnitys 0.20/kpl. Takin kaava jo aikaisemmin käyttämäni  Moda nro 5/08 malli 1C. Vaikka olen käyttänyt samaa kaavaa, niin takki on materiaalin vuoksi täysin erilainen.




Myssyn ja kaulahuivin olen itse neulonut Puro-langasta. Alla olevan lehdyköillä koristellun huivin olen tehnyt käsinvärjätystä Jokipiin pellavasta. Luonnonväristä pellavaa ostin armeijan LyVi- poistomyymälästä Lylystä kokonaisen pakan 60 eurolla vuosia sitten. Myymälä on varmaan jo lopettanut toimintansa.


Huopakangas riitti vielä pariin liiviin. Turkisreunukset ovat pörröistä fleecen tyyppistä materiaalia, tämäkin pala on peräisin Eurokankaan kassitarjouksesta n. 50s/metri. Kaavan liiviin olen tehnyt  itse.


Huovutetusta kankaasta ja "turkisfleecestä" tuli vielä lasten liivi siskontytölle lahjaksi. Samalla tein hänelle siskolta saadusta valkoisesta tekoturkispalasta toisen liivin. Vuorikankaat Eurokankaan kassitarjouksesta.


Alla olevan kietaisupuseron hukkapaloista tein veljentytöille liivit. (Yläkuvassa vain yksi liivi alhaalla oikealla.) Kiinnityksenä on huopalehdykät ja silkkinauhat. Kietaisupuseron materiaali on tukevaa neulosta Eurokankaan kassitarjouksesta hinta n. 50s/metri.




Tämä neulelangoilla kirjailtu villakangashame on valmistettu edellisessä postauksessa esitellyn takin jämäpalasta. Pala pyöri kaapissa reilut kymmenen vuotta... Helman pitsi on ostettu kirpputorilta 50 sentillä.


Äitini neuloi minulle Puro-langasta nämä ihanat villasukat. Kantapään neulominen ei ole ikinä oikein avautunut minulle... Ehkä opin senkin viimeistään mummona!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...